Správa a údržba silnic, která se stará o silnice druhé a třetí třídy, dostává ročně od kraje zhruba 50 až 70 milionů korun. "To stačí pouze na zalátání děr. Taková oprava vydrží pak jen pár měsíců, proto potřebujeme větší finanční injekci, dobře opravená silnice může sloužit dalších deset až patnáct let," uvedl hejtman.
Do konce srpna úředníci vypracují plán financování. Zastupitelům by radní mohli předložit záměr vzetí úvěru zřejmě v září. "Hloubkové opravy by tak mohly začít v příštím roce," doplnil Bubeníček.
Ani případná miliarda však nepokryje nutné investice, které pouze do mostů odhadla správa na téměř tři miliardy korun. Nejvyšší náklady na rekonstrukci silnic jsou na Litoměřicku, které je také nejhustěji osídlenou oblastí kraje.
Další peníze jsou zároveň potřeba do obnovy vozového parku. "Některá technika je i ze 70. let minulého století, silničáři odhadli, že 163 strojů by mělo být vyřazeno, další 100 kusů je v ucházejícím stavu a 120 v dobrém či výborném stavu," uvedl hejtman. S koupí jednoho víceúčelového vozu pro letní a zimní údržbu v předpokládané hodnotě osm milionů korun na středečním zasedání souhlasili radní.
zdroj: ČTK