Na rozestavěnou dálnici D8 se přišly podívat tisíce lidí

Na rozestavěnou dálnici D8 se v sobotu přišly podívat tisíce lidí. ČTK to řekla mluvčí Ústeckého kraje Magdalena Hanáčková. Stavitelé pustili návštěvníky na asi dvoukilometrový úsek u Prackovic nad Labem na Litoměřicku, podívali se i do tunelu a na most. Auta se po posledním nedostavěném úseku drážďanské dálnice projedou podle posledních odhadů v červnu 2015. 

"Návštěvníky nijak nepočítáme. Ale odhadujeme je na tisíce," řekla ČTK mluvčí kraje, který společně s Ředitelstvím silnic a dálnic jako investorem stavby a jejím zhotovitelem společností Eurovia dnešní den otevřených dveří pořádal. Návštěvníci mohli využít autobusy zdarma a speciální vypravené vlaky. 

Od návštěvy rozestavěné dálnice návštěvníky neodradilo ani poměrně chladné a větrné počasí s neustálou hrozbou deště. Odměnou jim byla prohlídka rozestavěného tunelu u Prackovic nad Labem i mostu přes údolí V Ječkách. "Do těch míst se lidé už pěšky nedostanou, protože zde nejsou žádné sjezdy ani odpočívadla," řekl k sobotní prohlídce krajský radní pro dopravu Jaroslav Komínek (KSČM). 
    
Návštěvníci obdivovali kromě stavby výjimečný výhled na údolí Labe a České Středohoří. "Je to nádhera. Snad se tu nebudou řidiči kochat výhledem a nebudou bourat," řekl ČTK jeden z návštěvníků. 
    
S dokončením dálnice se počítá v červnu 2015. Ani objev malé uhelné sloje a nestabilní podloží na stavbě křižovatky, která by měla dálnici D8 u Řehlovic napojit na již hotový úsek, by podle ŘSD neměla termín dokončení posunout. Dokončení stavby bude stát ještě zhruba čtyři miliardy korun. Peníze na dostavbu jsou podle ministra dopravy Zbyňka Stanjury (ODS) přislíbené, pro letošní rok je to 1,7 miliardy. Z celkové částky 11 miliard korun bylo vyčerpáno přibližně sedm. 
    
Dálnice D8 by měla spojit Prahu s podkrušnohorskou aglomerací a Saskem. O její trasu přes České středohoří se vedou už od 90. let spory, stavební povolení na jednotlivé úseku řeší i soud. Mezitím automobilová doprava na sever do Německa zhoustla natolik, že po obou objízdných trasách přes Ústí nad Labem a Teplice jezdí až 10.000 aut denně. Obyvatelé obcí, jimiž náhradní trasy prochází, proto v drtivé většině nemohou ekologům přijít na jméno.
 
zdroj: ČTK