Kampaň Jedu na dřeň má prestižní cenu, autodrom se do projektu zapojí i v příštím roce
Projekt Jedu na dřeň, jehož cílem je pomoci zachránit životy co nejvíce pacientů trpících chorobami krvetvorby, uspěl v soutěži EFFIE AWARD asociace komunikačních agentur (AKA) o nejefektivnější reklamu. Porota v kategorii Sociální, ekologický, zdravotní a kulturní marketing udělila kampani z dílny zlínské reklamní agentury Reklamní inženýři první místo. Premiéru měla v loňském roce mezi diváky Barum Czech Rally Zlín. Letos se do kampaně zapojili také návštěvníci evropského šampionátu okruhových tahačů Czech Truck Prix 2016, který hostil o víkendu 3. a 4. září mostecký autodrom. Spolupráce bude pokračovat i v příštím roce.
„S agenturou Reklamní inženýři, která s podporou Autoklubu ČR projekt zaměřila na fanoušky i účastníky motoristických soutěží, jsme už zahájili jednání o spolupráci také v příštím roce. Počet potenciálních dárců kostní dřeně, kteří do registru vstoupili právě při Czech Truck Prix, je více než potěšující. Naši společnou ochotu a nezištnost při snaze pomoci nemocným ocenil i Český registr dárců kostní dřeně děkovným dopisem,“ neskrýval radost z ocenění generální ředitel společnosti AUTODROM MOST Jiří Volovecký.
Rozhodnutí poroty pochopitelně potěšilo i autorský tým kampaně. „Jsem rád, že se naše dílo dočkalo tak prestižní ceny a ještě větší radost mám z toho, že kampaň funguje opravdu skvěle a díky jejím výsledkům můžeme konstatovat, že se nám za celou dobu trvání až do dnešního dne podařilo pro Český národní registr dárců získat 1 252 potenciálních zachránců života. Statisticky to znamená až deset zachráněných životů,“ vyjádřil své pocity Tomáš Šula z vítězné agentury Reklamní inženýři.
Kampaň letos pokračovala druhým rokem. Zatímco loni oslovila jezdce a návštěvníky Barumky, letos přibyl právě i závod evropského šampionátu okruhových tahačů Czech Truck Prix v Mostě. Zdravotníci odebírali dobrovolníkům krev při obou motoristických podnicích v místech, kde proudily davy fanoušků. Stačilo se tedy pouze na pět minut zastavit ve stanu Jedu na dřeň. Zatímco loňský premiérový ročník kampaně zapsal do registru 571 nováčků, letos to bylo dokonce 681 potenciálních zachránců životů. Na mosteckém autodromu neváhalo rozšířit registr dárců kostní dřeně 251 diváků.
Tuzemskou podobu celosvětové soutěže pořádá AKA letos podevatenácté. Práce posuzuje porota složená z marketérů významných společností, odborníků z výzkumných agentur, publicistů a respektovaných osobností agenturního trhu. Poprvé se akce letos konala pod záštitou prezidenta Hospodářské komory Vladimíra Dlouhého. „To nepokládáme za formalitu. Je to první krok k uznání komerční komunikace jako odvětví, které roztáčí ekonomiku, stimuluje poptávku a zaměstnává tisíce vzdělaných lidí,“ vysvětlil předseda pořádající asociace Marek Hlavica.