Hyundai řádí na Nürburgringu
Po Severní smyčce Nürburgringu se v posledních týdnech pohybuje nemálo speciálně upravených vozů Hyundai i30 nové generace.
Hyundai Motor má na Nürburgringu vlastní zkušební centrum, které je provozováno Technickým střediskem Hyundai Motor Europe sídlícím v Rüsselsheimu. Tým techniků na Severní smyčce (délka 20,8 km, 73 zatáček, sklon vozovky až 17 % a převýšení 300 m) uskutečňuje mnoho extrémně náročných testů. V jejich rámci probíhá i příprava dvou speciálních verzí modelu i30, vyráběného v Nošovicích. Vozy Hyundai i30 už zde najezdily 480 kol.
První model nové značky vysokovýkonných vozů Hyundai N - Hyundai i30 N - se v téměř sériové podobě zúčastnil i prvního závodu vytrvalostního šampionátu VLN (Veranstaltergemeinschaft Langstreckenpokal Nürburgring). Šlo o přípravu na závod 24 hodiny na Nürburgringu, který se uskuteční koncem května. Hyundai Motor na něj vyšle dva vozy s přeplňovaným motorem 2,0 l a šestirychlostní přímo řazenou převodovkou. Stejnou kombinaci bude používat i sériový i30 N. Inženýři z výzkumných a vývojových středisek společnosti Hyundai Motor v jihokorejském Namyangu a Rüsselsheimu se při závodě zaměří na optimalizaci nastavení a další provozní vlastnosti modelu i30 N před jeho premiérou, která se uskuteční ještě letos.
„Chceme, aby naše značka vysokovýkonných vozů N byla pevně zakořeněná v motoristickém sportu. Proto je důležité, abychom závodili s minimálními úpravami. Nürburgring je místem, kde i30 N absolvoval značnou část testů a vývoje podvozku,“ řekl vedoucí testování vozidel a vývoje vysokovýkonných vozů Hyundai Motor Albert Biermann.
Testy na Nürburgringu slouží i k přípravě další sportovní novinky značky. Hyundai Motorsport připravuje vůz i30 pro seriály TCR. Také v této podobě je poháněn přeplňovaným motorem 2,0 l kombinovaným se šestirychlostní převodovkou s řazením pod volantem. Má ovšem mnohem větší výkon než sériový vůz, protože je určen především pro kratší závody TCR, i když bude jezdit také vytrvalostní podniky.
Novou posilou týmu techniků Hyundai Motorsportu, vedených Andreou Adamem, se stal trojnásobný mistr světa s cestovními vozy WTCC Gabriele Tarquini. Ten se jako testovací jezdec projektu bude podílet na vývoji nových závodních modelů značky (tato oficiální formulace naznačuje, že projektem TCR okruhové aktivity Hyundai Motorsportu neskončí).