Fabia R5 znovu ovládla mosteckou rally

V závěrečném sportovním podniku letošní sezony mosteckého autodromu The Most RALLY #1, který se jel v sobotu 29. října jako exhibiční závod, triumfovala posádka Martin Hudec – Petr Picka na voze Škoda Fabia R5. Nejnovější soutěžní speciál domácí automobilky si vítězství zopakoval opět po roce. Nultý ročník závodu The Most Rally Sprint, který hostil autodrom loni v listopadu, totiž ovládla posádka Antonín Tlusťák s navigátorem Ivo Vybíralem s totožnou technikou. 

Stříbrnou příčku si zajistili David Nešpor s Martinem Neoralem se silným a elegantním strojem Porsche 997 GT3, kteří na vítěze ztratili přes 28 vteřin. Na třetím místě potvrdila dobrou pověst Fabií R5 posádka Zdeněk Pokorný – Jiří Skořepa. Celkové umístění všech posádek zájemci najdou zde.

Závod byl vypsaný jako volný sportovní podnik, posádky si tak nerozdělovaly žádné mistrovské body. Do Mostu se jich přesto sjelo 37, což je velmi slušná účast. Pravdou je, že organizátoři nechtěli nic nechat náhodě a pro motivaci týmů udělali maximum. Osvobodili všechny od startovného, první tři posádky v kategorii vozů s oběma poháněnými nápravami a první tři v kategorii vozů s jednou poháněnou nápravou získaly navíc finanční odměnu ve výši 15, 10 a 5 tisíc korun.

Ve čtyřkolkách se tak z peněžního bonusu radoval kromě Hudce s Pickou a Pokorného se Skořepou také Filip Ballek s Tomášem Falladou na Subaru Impreza. Celkově sice skončili pátí, ve čtyřkolkách jim však patřilo třetí místo. Nešpor s Neoralem pak dominovali dvoukolkám před Egonem Smékalem s Petrou Němcovou na Citroënu DS3 R3T Max. Pětitisícovou prémii za třetí místo ve dvoukolkách organizátoři předali Jiřímu Navrátilovi s Josefem Králem, kteří s vozem Peugeot 208 R2 dokončili soutěž na celkové sedmé příčce.

Premiérou byl uzavřený okruh při rally pro jezdce a novináře Jakuba Rejlka. „Jsem mile překvapen, jak byla celá soutěž připravena. I když se jelo na okruhu a polygonu, byla to velká zábava bez prostojů. Celou sobotu jsem si užil,“ shrnul své dojmy.

Soutěž zahrnovala dvě rychlostní zkoušky na tři kola s asfaltovým i šotolinovým povrchem, každou z nich posádky absolvovaly dvakrát. Z hlediska bezpečnosti má mostecká rally proti tratím v otevřeném terénu obrovskou výhodu. Obě trasy rychlostních zkoušek vedly po dráze a obslužných komunikacích uzavřeného okruhu. Návštěvníci sledovaly závod ve vyhrazených zónách.

I když závodní sezona je u konce, areál autodromu funguje pro veřejnost celoročně. Na podzim a v zimních měsících pokračují například volné jízdy pro amatérské jezdce vlastním vozem na velkém závodním okruhu. Termíny jízd zájemci najdou na webových stránkách www.autodrom-most.cz, nejbližší jsou v pátek 4. listopadu a v sobotu 19. listopadu. Jezdí se vždy od 10:00 do 16:00 hodin, a to bez přestávky.

http://www.autodrom-most.cz/